Zamieszczone przez zepter00
Do wszystkich maniaków zakładających olbrzymie falgi i do..
Zwiń
X
-
superturismo tez mi sie podobają ale w rozmiarze 18 bedą ważyć chyba w okolicy 10-11kg a tyle ważą moje obecne tomasony, jedna z najładniejszych OZetów jak dla mnie to ultraleggera ale nowe 18 kosztują około 1400/szt więc nie dam tyle za felgę, poluję od jakiegoś czasu na ultraleggery ale z 18 nic sie nie trafia natomiast jest do kupienia 19 wraz z gumami :szeroki_usmiech po wyprzedaniu moich obecnych prawie nowych gum i tomasonów zniwelowałbym troche róznice w cenie :Psuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
Chcesz to napiszę do OZ i się zapytam ile ważą 18" OZ-Racing Superturismo GT. Są jeszcze LM w dwóch wersjach ale tylko 18 i 19 ki. Różnic między Superturismo GT i Superturismo LM jest sporo, choć stop GT od 17" i LM-ó jest ten sam.
Możesz też sam po ang. przez Facebooka lub [email protected] . Polski przedstawiciel to "PRINCE" S.j. R. Kmieciak, J. Krauze ul. Dąbrowskiego 495
60-451
Poznań
Telefon:+48 (61) 848 88 26
Faks:+48 (61) 848 88 26
Email: [email protected]
Myślę, że wystarczyły by ci 8x17 Superturismo GT Od 17" do 19" jest lżejszy stop: Al Si 7 MgMoja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
artykuł ogólnie rzecz biorąc dobry, ale zbyt skrajne wartości zostały tam wzięte pod uwagę. Kto jeździ na kołach 20 cali? Kto kto albo nie ma pojęcia albo ma problemy z głową albo auto służy za pomnik tzn. stoi a nie jeździ.
Natomiast nieznaczna zmiana w każdą stronę nie ma takiego dużego wpływu na jazdę, a można nią zyskać inne cele. Znam to z autopsji, więc wiem o czym mówię. Natomiast w ruchu codzinnym najlepsze są koła fabryczne 15 lub 16 ewentualnie 17 cali.
Ja czasami używam mocno przesadzonych kół, ale tylko do określonych celów np:
- w suzuki GV używam bardzo dużych kół terenowych, które nawet obcierają na wybojach o nadkola (trzeba je podciąć), ale tylko wtedy, gdy jadę w trudny ciężki teren. Na codzień jeżdzę na fabrycznych.
- w bmw na torze używam slicków o zwiększonym ET i rozmiarze 17 lub 18 cali. Sprawdzone przez wielu zawodników.
A odnosząc się do kosztu kół w wys. 15-20 tys. zł to też trzeba być psychicznym. Za 15-20 tys. zł to się kupuję bardzo dobry samochód, a nie koła.
Komentarz
-
-
:haha: :helm Hail :diabelski_usmiechMoja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
piramida, a oz crono ht? Nie są lżejsze?Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
taki też, ale również masę innych bdb samochodów np. bmw e36 i inne , reno clio, skode octavie i inne skody, peżota 206, świetnego forda focusa itp. itd. Naprawdę teraz jeśli chodzi o auta to jet motoryzacyjny raj, ale jeśli chodzi o drogi to motoryzacyjne piekłoZamieszczone przez Sebastian_M26Oczywiście, 15 letniego passata kombi w tedeiku z przebiegiem 80tyś km od Helmuta.Zamieszczone przez maczbilZa 15-20 tys. zł to się kupuję bardzo dobry samochód, a nie koła.
Komentarz
-
-
18x8 waga 8.5kgZamieszczone przez Skfarekpiramida, a oz crono ht? Nie są lżejsze?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
grzegorzp, dla jednego to co optymalnę to dla drugiego nie do zaakceptowania :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
w O1 wydaję mi sie że jest mniej komfortowe zawieszenie niż w O2 więc pewnie 17 w O1 to to samo co 18 w O2?Zamieszczone przez grzegorzpjasne
dlatego piszę, że dla mnie, bo spotkałem się z opinią, że na 18" to jeszcze jest super komfort...
może ja francuski piesek jestem bo dla mnie to od 18" to nie ma czegoś takiego jak komfort w ogóle
ale tak jak piszesz, każdy ma inaczej
niemniej polecam przetestowanie 205/60/16superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
oto moje argumenty za 15 lub 16 cali:
- dużo niższa cena
- lepszy komfort
- większa trwałość opony i felgi tzn. trudniej ją uszkodzić
- podobne prowadzenie auta co na 17 lub 18, a w niektórych sytacjach nawet lepsze (patrz wyniki testów)
Zakładanie więc 17 lub 18 cali dla mnie jest bez sensu. Jedyne co to może trochę wygląd się poprawia, ale z octavii i tak cuda nie będzie. Jak się kupuje auto dla wyglądu to nie octavia.
Komentarz
-
-
maczbil, na 15 na pewno bedziesz miał podobne prowadzenie jak na 17-18 :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
a to niby dlaczego nie, nie kupiłbym nowego auta które mi się nie podoba, a że przy okazji octavia jest szybka i praktyczna, no cóż to tylko gratisy.Zamieszczone przez maczbil...Jak się kupuje auto dla wyglądu to nie octavia.
co do wielkości felg dla octavi 1.8TSI:
dla mnie 16 na zimę i 17 na lato to optimum, to którego będę starał się dążyć.
Natomiast nie wiem jeszcze jak rozwiązać kwestię zapasu przy różnych wielkościach kół letnich i zimowych.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
no tak ale wtedy muszę mieć 2 różne zapasy. Jeden zimowy a drugi letni, czyli cena przesiadki na większe = cena 4 kół + 1 koło zapasowe... czy się nie mylę?Zamieszczone przez MaicroftA co to za roznica - zapas to jest zapas, nie jezdzisz na nim 200km/h wiec nie ma problemu. Generalnie nowy zapas, zalozony do zuzytych normalnych opon to tez przeciez roznica w predkosci obrotowej kola.
Zapas wkladasz 205/55/16 i jezdzisz w zimie na takich, a na lato nawet 18" mozesz.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
A ile razy jezdziles na zapasie ??
Sam mam jeden letni zapas (ba przeciez gro aut ma kolo DOJAZDOWE ktore jest waskie i ma dziwny bieznik) ubieglej zimy mialem problem z kolem i puki sniegu nie bylo to mozna bylo jezdzic, ale po naglych opadach sniegu trzeba bylo wsadzic zapas na tyl i mozna bylo jezdzic.
Znam takich co na zapasie maja zimowa opone caly rok
Komentarz
-
-
Jak przez ostatnie 7 lat zapasu nie używałem, tak teraz po zakupie skody jużZamieszczone przez MaicroftA ile razy jezdziles na zapasie ??
Sam mam jeden letni zapas (ba przeciez gro aut ma kolo DOJAZDOWE ktore jest waskie i ma dziwny bieznik) ubieglej zimy mialem problem z kolem i puki sniegu nie bylo to mozna bylo jezdzic, ale po naglych opadach sniegu trzeba bylo wsadzic zapas na tyl i mozna bylo jezdzic.
Znam takich co na zapasie maja zimowa opone caly rok
1 raz jechałem na zapasie (musiałem wymienić na parkingu na autostradzie 80km od domu w Niedzielę)
Mnie zastanawia czy ma sens wozić zapas 16" mając koła 17". Czy po założeniu jednego koła z inną średnicą po np. 50km nie będzie czasami miazgi z łożysk i paru innych elementów?
Jeżeli nie ma sensu to do zmiany na większy rozmiar trzeba doliczyć jeszcze min. dojazdówkę R17 ~300zł albo pełny zapas.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrJak przez ostatnie 7 lat zapasu nie używałem, tak teraz po zakupie skody jużZamieszczone przez MaicroftA ile razy jezdziles na zapasie ??
Sam mam jeden letni zapas (ba przeciez gro aut ma kolo DOJAZDOWE ktore jest waskie i ma dziwny bieznik) ubieglej zimy mialem problem z kolem i puki sniegu nie bylo to mozna bylo jezdzic, ale po naglych opadach sniegu trzeba bylo wsadzic zapas na tyl i mozna bylo jezdzic.
Znam takich co na zapasie maja zimowa opone caly rok
1 raz jechałem na zapasie (musiałem wymienić na parkingu na autostradzie 80km od domu w Niedzielę)
Mnie zastanawia czy ma sens wozić zapas 16" mając koła 17". Czy po założeniu jednego koła z inną średnicą po np. 50km nie będzie czasami miazgi z łożysk i paru innych elementów?
Jeżeli nie ma sensu to do zmiany na większy rozmiar trzeba doliczyć jeszcze min. dojazdówkę R17 ~300zł albo pełny zapas.
niektóre fabryczne auta sa wyposażone w koła dojadowe które są mniejsze niż fabryczne i jest gitara, sam chyba wsadze do siebie dojazdówkę zamiast fabrycznej 16superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
195/65/15 średnica 634,5 mmZamieszczone przez ZorrMnie zastanawia czy ma sens wozić zapas 16" mając koła 17". Czy po założeniu jednego koła z inną średnicą po np. 50km nie będzie czasami miazgi z łożysk i paru innych elementów?
Jeżeli nie ma sensu to do zmiany na większy rozmiar trzeba doliczyć jeszcze min. dojazdówkę R17 ~300zł albo pełny zapas.
225/45/17 średnica 634,3 mm
Czyli różnica w średnicy 0,2 mm czyli Pan Pikuś :szeroki_usmiech
Letnie mam 17" zimowe 15" i zapas też 15" więc szczególnie latem zapas traktowany jest tylko i wyłącznie jako dojazdówka. Raz że przepis wymaga 2 identycznych opon na jednej osi a po drugie zachowanie auta w przypadku np awaryjnego hamowania (opona 3cm węższa)
Większą różnicę masz przy 205/55R16 średnica 631,9 czyli (-2,6 mm) co daje 0,4%
Jeśli jezdzisz na 15 i zapas masz 15" ale opony są już mocno zużyte to zakładając nówkę zapas masz większą różnicę :diabelski_usmiech
No chyba że się mylę
Komentarz
-
-
no jest do 2% różnicy. A mi chodzi o:Zamieszczone przez grzegorzpprzecież jeżeli nie robisz takich zagrań jak ja to niezależnie od wielkości felgi promień koła masz prawie identyczny czy to 15" czy 19" więc o czym ty w ogóle mówisz?
czy ~0,5% różnica wielkości opon wraz z inny rozkładem masy na jednej osi przy jeździe przez 1h z prędkością 180km/h zaowocuje:
a) nic się nie stanie, można śmigać
b) nikt tego nie wie
c) łożyska i inne elementy się wyrobią, a później mogą być drgania i znoszenie lewo/prawo
d) i tak będzie to lepsze niż jazda na dojazdówce prędkością do 90km/h
e) kto u licha jeździ z prędkością 180km/h?
PS Jakie zagrania robisz, bo nie skumałem?Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
ja mam założone 205/60/16 i one są większe w promieniu o 10mm czyli już to ma znaczenie,
co do Twoich pytań to są bez sensu, trzeba by być idiotą bez mózgu żeby jechać 180km/h na różnych oponach, nawet jeżeli różnią się tylko stopniem zużycia.
więc jazda z rozsądną prędkością na nic nie zepsuje czy to na dojadówce czy na pełnym zapasie ale rozsądna prędkość to nie jest 180 tylko 80-100km/h lub nawet mniej dla dojazdówki
ja nigdy w życiu nie złapałem gumy (może dlatego że regularnie zmieniam opony i nie jeżdżę na szrotach)
ale na zapasie nie jechałbym szybciej niż 100km/h nawet jakby był "taki sam" rozmiarowo jak inne, bo
1 felga inna więc inna masa i pewni ET
2 inny promień bo inny stopień zużycia opony.
więc Twoje pytanie o jazdę na takiej oponie 180km/h jest dla mnie kiepskim żartem :roll:
Komentarz
-
Komentarz